30 Aralık 2010 Perşembe

Kırmızı Yanak ile Huysuz Elma






Elmalar sağlık verir,
İçinde vitaminler.
Çocuklar elma yerler,
Aman ne güzel derler.

Bir varmış bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde,uzaklarda bir yerde kırmızı yanak adında bir elma varmış. Kırmızı yanağı tanıyan pek çokmuş. Günler günler içinde, kırmızı yanak günlerin peşinde koşup dururmuş.
Bizim kırmızı yanak elma ağacındaki en güzel elmalardan biriymiş. Hatta en kırmızısı, en tatlısı, en ağırbaşlısı. Bütün elmalar onun önünde saygıyla eğilirlermiş. Kırmızı yanağın yan dalında ise huysuz elma yaşarmış. Kim ne dese sinirlenir, başına ne gelse çevresindekileri suçlarmış.
Elma ağacı bu olup bitenlerden hiç memnun değilmiş. huysuz elmanın ikide birde kırmızı yanağa saldırmasına içerler durur, arada bir huysuzu uyarırmış ama huysuz kimsenin uyarılarına kulak vermez, kendi bildiğini yapmaktan vazgeçmezmiş.
Bir sabah huysuz elma erkenden kalkmış. Sonra dalının üstünde ne kadar eşyası varsa üstlerine su dökmüş ve kimselere görünmeden tekrar uykuya dalmış. Bir saat sonra :
- Benim dalımı kim ıslattı?
diye yaygarayı basmış. Ağacın dallarındaki diğer elmalar ve elma ağacı neye uğradıklarını şaşırmışlar. Hepsi apar topar huysuz elmanın dalına doluşmuşlar, hatta bir ara dal kırılma tehlikesi bile atlatmış. Huysuz elma kırmızı yanağı kastederek;
Yine komşum bulaşık sularını dökmüştür mutlaka” demiş.
Herkes kırmızı yanağa doğru dönmüş. Kırmızı yanak morarmış sararmış, Üzüntüden rengi alacalanmış. Sonra;
- Benim hiç bir şeyden haberim yok hem uyuyordum hiç bir şey görmedim , demiş.
Huysuz elma :
- Tabi uyuyordun niye uyumayacaksın ki, dalımı mahvettikten sonra rahat rahat uyursun ,diyerek cevap vermiş.
Kırmızı yanak:
- Beni yapmadığım bir şey için suçluyorsunuz sayın huysuz elma. Bunu bir kere daha yapmıştınız ama bakın ben sizinle hiç ilgilenmiyorum. Sizin dalınıza yaklaşmıyorum bile görüyor musunuz ?
Huysuz elma atılmış hemen :
- Geçen hafta yaklaşmıştınız ya hem buradaki herkes şahit.
Kırmızı yanak boynunu bükmüş :
- İyi ama siz dalınızda yaptığınız toplantıya beni de davet etmiştiniz ve diğer arkadaşlarla birlikte gelmiştim.
Huysuz daha bir böbürlenerek :
- Bak işte yalanın ortaya çıktı, birde ben senin dalına bile yaklaşmam diyordun.
Kırmızı yanak ama yani şimdi gibi kelimelerle lafa başlamak istediyse de, hiç bir şey diyememiş. Bu sırada elma ağacı lafa karışarak bütün elma ağacı sakinlerini şaşırtmış.
- Ben olup biten her şeyi gördüm demiş. Huysuz elma aniden bağırmaya başlamış, bir yandan el kol hareketleri yapıyor,bir yandan suçsuzluğunu ispat etmeye çalışıyormuş:
- Ama nasıl gördünüz olamaz ki, ben etrafa su dökerken herkesin uyuduğundan iyice emin olmuştu, siz de mışıl mışıl uyuyordunuz.
Bu sözleri söyleyerek yakalanan huysuz elmayla o günden sonra hiç kimse konuşmamış. Elma ağacıda ” Ben dallarım arasında böyle faydasız işlerle uğraşan bir elma istemiyorum” diyerek ona sokağı göstermiş. Huysuz elma çantasını toplayıp elma ağacından ayrılırken, kırmızı yanak yine de huysuz elma için çok üzülüyormuş. Çünkü elmalar vitaminli, faydalı, sağlıklı meyvelerdir ve içlerinden bir tanesinin bile böyle faydasız işlerle uğraşması herkesi çok üzer.
Masalburada bitmiş , herkes evine gitmiş.
Huysuz elmayı bilenler,bu işe pek sevinmiş.
Seni gidi huysuz elma,dokunma ona buna,
Haydi bakalım, haydi,Şimdi çık git yoluna.

alıntı

0 yorum:

 
2009 Template Scrap Rústico|