13 Aralık 2010 Pazartesi

DENİZDEN BABAM ÇIKSA YERİM !..



DENİZDEN BABAM ÇIKSA YERİM !..


Diyenlerdenmisiniz?

Bence bu konuyu yazımızı okuduktan sonra birkez daha düşünün.

Ne zamandır haberler de rastlamadığım bir durum ya da bana denk gelmedi.Haber de Macaristan’da

4 Ekim tarihinde patlama olduğu ve Tuna Nehri’ne Kızıl çamurun hızla yayılması haberiydi.

Açıkcası bu konu beni çocuklarına sağlıklı beslenme adına sık sık balık yedirmek isteyen anne iç

güdüsüyle içimi sıkmıştı.

Gel gör ki bu habere ne zamandır rastlamadığımı belirtmiştim .

Karadenizin nasıl bir kaderi vardır ki önce 26 Nisan 1986'da Çernobil Nükleer istasyonu’nda

meydana gelen patlamanın ardından da artış gösteren kanser vakalarında olmuş nice evlere acı ve

gözyaşı hakim olmuştu .

Gerçi bu kızıl çamurunda başta akciğer kanseri olmak üzere bir çok hastalığa neden olacağı

konusunda tüm haber daireleri hem fikirdi.

Günümüzde artık sadece balık değil her türlü sebze ve meyvenin ve kasaplarda ki etlerin dahi

hormonlu olduğunu düşünecek olursak yine de balık sofraların vazgeçilmezi -beyaz et -olarak

karşımızda olacağı muhakkak.

Eşiminde Karadenizli olması sebebiyle çok sık balıklı sofralarımızı donatır oldum .(çok balık seven biri

olmadığımı da üzülerek belirtmeliyim) .Ama malum çocuklar işin içine girince severek yemeye

çalışıyorum.

Son günler de ismi akla başka konuları çağrıştırsa da ilk duyan insanlar da Greenpeace etkili bir eylem başlattı…

”Senin ki kaç santim”

Ben bu eyleme katılanlardanım .Greenpeace’in resmi sitesi olan http://www.kacsantim.org/

Adresinden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Eşimin aldığı balıkların artık boyut olarak küçülmesini ve köşebaşında yeni açılan balıkçıda da hergün

okul yolunda rastladığım balıkların boyuna bakarsak bu eylem çok haklı ve destek görmesi gereken

bir eylem.

Balıkçılığın devamı gelecek nesillerin balık yiyebilmesi için; Tarım bakanlığının acilen bu konu da el atması lazım.

Yavru balık avının yasaklanması, yavru balık satışının engellenmesi ve yavru balıkların biz tüketiciler

tarafından satın alınmaması konusunda uyarılar da bulunması gerekir . Denizlerimizin geleceği

bizlerin ellerin de .Bu konuda duyarlı vatandaşlar olarak eyleme katılmalı .

Destek vermeli ve denizden babam çıksa yerim diyen vatandaşlar

olarak balığımıza sahip çıkmalıyız.

Bol balıklı günler….



EMİNE GÖL YILMAZ

0 yorum:

 
2009 Template Scrap Rústico|